Paleo august

Hei!

20130719_132230Veetsime nädalakese esileediga Londonis. Kokkuvõttes võis reisiga vägagi rahule jääda, kui väiksed äpardused välja jätta ning unustada, et nädala keskmine temperatuur oli oma miljon kraadi. Täpsemalt 30. Ja nii iga päev. Esimesel kolmel päeval, kui olime uhkes neljatärni hotellis, ei seganud see meid üldse, sest hotellist me eriti välja ei saanud. Mul oli seal konverents ning kõik üritused toimusid samas hotelli kompleksis. Lisaks oli kõikjal konditsioneerid. 20130718_092927

Teine hotell, kuhu me läksime, sai broneeritud booking.com kaudu. Ilusad pildid, hea tagasiside, võrreldes teiste kesklinna hotellidega väga hea hind. Jah… kui miski on väga väga odav, siis see on tavaliselt ikka põhjusega. Esiteks liigutati meid kohe kõrvalmajas asuvasse hotellilaadsesse hoonesse. Igal juhul oli ruum imepisike ja seda ilma liialdamata. Selgituseks: kui esileedi tahtis näiteks vannituppa pääseda, siis ma pidin olema voodis, sest kaks inimest samaaegselt liikuma ei mahtunud. Teiseks oli voodi kitsam, kui ükski double voodi, mida ma kunagi näinud olen. Kolmandaks oli hotellis käimas remonditööd ja toas oli väga tugev liimi ja värvi lõhn veel sees. Neljandaks oli Londonis viimaste aastate kuumim nädal ja toas puudus igasugune õhutus. Läksin alla ventilaatorit küsima, mida neil mulle anda ei olnud. Nende soovitus oli jäta toa uks ja aken praokile, et tuuletõmbus tekiks. Igal juhul kortsutasin ma veits kulmu ja oli tavapärasest natuke nõudlikuma tooniga ning ei tea kust, ilmus meie ukse taha ventilaator. Pildil on selle hotelli sissepääsuesine.PhotoGrid_1375221405863

Hommikuks olime me mõlemad end seal ikka nii ära vihastanud, kuna mina magasin põrandal ja esileedi voodis, sest kitsus kitsuseks- sellise palavusega ei soovi tõepoolest füüsilist kontakti. On vaja ruumi. Igal juhul hommikul tegime otsuse, et sinna hotelli me ei jää ja leidsime uue hotelli, mis oli suurepärane.

Mida ma sellest kõigest õppisin. Esiteks seda, et eelistada tuleks keti hotelle, kui sa konkreetset hotelli ise ei tea ja keegi sulle soovitanud pole. Vähemasti on keti hotellidel mingi standard paigas ja sa võid enam vähem teada, mis sind ees ootab. Ja teiseks- ära koonerda. Ära ürita igat senti kokku hoida. Oled puhkusel, siis ole puhkusel.

20130719_165534Rääkides söömisest, siis Inglismaal olid portsud ikka suured. Lisaks ei jälginud me eriti, mida me sööme. Olin veendunud, et nädal otsa steiki süües, olen kaalul silmitsi hirmsa reaalsusega, kui tagasi tulen. Aga võta näpust. Nädalaga tuli küll juurde, kuid vaid 800 grammi. Õnneks palava ilmaga kulus ka vett mitu liitrit päevas.

Ma arvan, et põhjus, miks kaalutõusu sellele suurele söömisele ei järgnenud, oli see, et ma ei näksinud absoluutselt. Miks ma ei näksinud? Selleks oli kaks põhjust. Esiteks, ei ostnud me sööki valmis, vaid käisime kogu aeg väljas söömas. Teiseks, andis mu Crossfiti treener mulle nädalaks ülesande- mil iganes ma söön midagi, mis pole puu-, ega juurvili, pean ma tegema 30 kükki ja 20 kätekõverdust. Ja ma tegingi. Peale igat einet. Ükskord pakuti poes degusteerimiseks jogurtit. Võtsin ühe ampsu ja hetkega meenus- fakk, see amps maksis mulle just 30 kükki 20 kätekõverdust. Mul on tunne, et just selline lähenemine on väga efektiivne.

20130719_104745Sõidan jätkuvalt rattaga. Rattal sai nüüd läbisõiduna täis 450 kilomeetrit. See on nagu sõita Tallinnasse ja tagasi ja siis uuesti tagasi Mäoni. Polegi väga vähe. Samas kipun ma end teistega võrdlema. Ma ikka näen, et jagatakse oma sõite Endomondos, kus läbitakse uskumatuid vahemaid- kes 100, kes suisa 180 kilomeetrit. Mõtlen, kas oma paarikümne kilomeetriseid ringe üldse jagada. Kuid siis mulle meenub, miks ma seda teen. Ma ei sõida, et kellegagi võistelda, vaid selleks, et ennast hästi tunda. Minu ainuke võistlus on minu endaga, et olla parem, kui ma olin eile.

Minu teine trenn, millesse ma olen täielikku vaimustusse sattunud, on CrossFit. Ma lisan siia lingi, kuidas üks mees otsustas end Crossfitiga vormi ajada. See on 13 osaline sari, kuid soovitan vaadata, see on hea vaatamine. Kuidas ikka mõjutab enda igas trennis proovile panek nii füüsilisele kui vaimsele tervisele. Eriti on näha, missuguse kiirusega ta vaimselt edasi areneb, kuidas väärtushinnangud muutuvad ning mida tähtsustama hakatakse. http://www.youtube.com/watch?v=XD5axAX9U78

paleo-diet-590x442Crossfiti treeneriga rääkisime ka toitumise teemal ning me rääkisime Paleost. Kes ei tea, mis on paleo dieet, siis minu arust on isegi leht olemas http://www.paleo.ee. Sealt saab lugeda. Lühemalt, on see koopamehe dieet- sööd seda, mida sõi kunagi koopamees. Vaevalt, et ta saia ja makarone sõi. Ta sõi seda, mis kätte sai- juurikaid, marju, pähkleid, mingeid seemneid, mune kui õnnestus näpata ja kui mõnele pudulojusele õnnestus nuiaga pähe virutada, siis ka liha. Võtangi siis enda lühikeseks eesmärgiks kogu augusti toituda paleo järgi. See ei ole kuidagi enda näljutamine, vaid lihtsalt toidulaua muutmine. Eks te kuulete, kuidas mul läheb. Homme teen veel ettevalmistusi uueks algavaks kuuks. Viin ennast kurssi ja neljapäevas, 1. augustist, hakkab asi pihta.

Tahtsin tänada kõiki nõuandjaid ja kaasaelajaid. Teiepoolne tagasiside on väga innustav.

Hea mees, kes lubabki

Iga kord ma luban midagi selleks, et seda mitte täita. Seekord ma siis luban, et ma ei luba midagi.

Ma tegin selle blogi eelkõige selleks, et jagada oma edulugu. Kuid nagu see aeg on näidanud, siis päevad pole vennad- on nii paremaid, kui halvemaid päevi. Viimased paar nädalat olen ma tõesti olnud segaduses ja minu eesmärkide poole püüdlemine on olnud pehmelt öeldes vaevaline. see on ka põhjus, miks ma pole sissekandeid teinud.

20130710_192201Trennipool on nagu ikka olnud- suurepärane. Ma käin nüüd Crossfitis kolmel korral nädalas ja vähemalt sama palju kordi nädalas olen käinud ka jalgrattaga sõitmas. Jalgratast ostes olid mu ringid vaevu 10 km. Tavaliselt 5-6 km, sest selle lõpuks oli mul tagumik valus ja jalad kanged. Eile sõitsin ma jalgrattaga oma pikima ringi, milleks oli 31 km. Kui muide keegi on sellise programmi, nagu Endomondo, kasutaja, siis võib julgelt mind endale kontaktiks lisada.

Milles ma aina ja jälle komistan on söömise pool. Mul on vahepeal pea täiesti tühi. Ma unustan põhitõed ja ma olen nõutu, et mida ma siis tegema peaksin. Päeva esimene pool läheb kenasti. Vähemalt ma arvan, et läheb kenasti. Kuigi ma olen viimasel ajal hommikuti päris tihti söönud Marek Kalmuse soovitusel Fitness hommikuhelbeid, kuid ma ei usu, et need on mulle head või kuidagigi kasulikud. Jah, süsivesikuid saad ja kaloreid ka päevaks, kuid samas ka hunnik suhkrut ja kokku võttes üldse üks ülitöödeldud toit.

20130710_210827Nüüd ma olen taas vanadel radadel ja oma mõtetega rohkem tööd teinud. Ma üritan taas süüa toitu, mis on nii vähe töödeldud kui võimalik. Soovitatavalt värske ja toores. Ma ei söö sinke ega vorste, vaid eelistan neile puhast liha. Ma üritan vältida makarone ja üldse, toite, mis on töödeldud eelnevalt. Ma usun, kui ma 90% ulatuses suudan säilitada neid põhimõtteid, siis olen ma päris heas seisus.

Eelmisel nädalal tegin sellise väikese löödud olekuga video ka. Lisan selle siia.

Järgmisel nädalal oleme esileediga Londonis aega veetmas. Ma seadsin endale eesmärgiks, et ka seal ei tohiks trenn ära ununeda. Samuti teadlik söömine. See on alati reisidel keerulisem ja hotelli hommikusöögivalik tihtipeale väga suurt valikut ei jäta. Kuid annan endast parima ja näis, mis saab.

Selleks, et ma selle blogiga liiga suurt survet ei tunneks, siis ma jätkan blogi natuke laiemal teemal ja räägin vahel ka muudest tegemistest ja nad ei saa olema alati sellised kokkuvõtlikud ja deklareerivad, vaid vahel kui midagi välgatab, siis jagan seda ka teiega :).