Kus normaalne Eesti sügis on?

Tavaliselt mulle sügised ei meeldi. Pime ja märg aeg. Kuid sel aastal on sügis super. Väga ilusad ilmad on olnud ja loodan, et veel kestavad. Pealkirjast arvasid nagunii, et ma hakkan millegi üle siin kurtma. Ei hakka. Kiidan hoopis- super sügis :). Oleme esileediga neid ilusaid ilmasid ka hoolega ära kasutamas ja katsume nii palju, kui võimalik jalutamas käia. Lemmik marsruut on meil mööda Emajõe kaldaid. Praegu nad uuendavad seda Atlantise poolse pargi kallast ka ning misiganes asi see sinna ehitatud on, see purde/silla/vms asi, aga väga mõnus on igatahes. Klõpsisime veits pilte ka. Lisan siia mõned.

DSC01511

DSC01520

DSC01550

DSC01359

DSC01397

DSC01454

Täna on mul üks neist päevadest, kus mul pole üldse huumorisoont. Ei ole ka halb tuju, kuid kui ma üritaksin mingit nalja visata, siis ei tuleks sellest midagi välja. Mõni päev on selline. Seega saab olema täna selline kuiv lugemine. Kannata ära. Ma pikalt enam ei kirjuta. Hästi.

Teen jätkuvalt korralikult trenni. Eelmisel nädalal küll jäin kolmapäeva õhtul peale korvpalli tiba haigeks ning see nohune olemine ning kurguvalu kestis kuni esmaspäeva lõunani. Mul oli kohe täitsa mure, et mul jääb esmaspäevane korvpallitrenn nüüd seepärast ära (täiesti uskumatu, eks. Ma muretsen, et äkki ei saa trenni minna 🙂 ). Kuid ei jäänud.

Mul on nüüd üks kohustus juurde võetud- hakkasin esmaspäevaõhtuti käima video filmimise ja töötluse koolitusel. Kogu see filminduse asi on mind alati väga paelunud, just see kokkulõikamise pool, kuid ma pole kunagi saanud seda õppida. Ma ei teagi, miks ma omal ajal ei kaalunud selle õppimist.

Kuid nüüd käin kuuenädalalsel kursusel ja tänaseks on kahel korral käidud. Kommentaariks nii palju, et ootan, äkki läheb paremaks. Kursus on tegelikult asjalik ja lektor on ise täielik oma ala proff, kuid tal on tõsiseid probleeme teemade käsitlemisega. Seda ses mõttes, et ta üritab anda kogu aeg vastuseid kõikidele küsimustele, mis küsitakse ja enamus küsimusi, on teema väliseid. Üks mees veedab näiteks seal igat asja kommenteerides, et tema on midagi hoopis sellist kuulnud (noh keda huvitab see, et ta on kusagilt midagi kuulnud. Kui ta usub seda hoopis teistsugust juttu, siis miks ta üldse koolitusele tuli). Lisaks küsib ta kõiki asju üle. Seletab näiteks lektor asja ära ja siis mees valjult üle klassi, kordab sõna sõnalt üle, mida lektor rääkis, lisades lause ette: “Ah, et see käib siis nii, et….. ja lisab korratud lause”. Ma olen vist kõige noorem seal kursusel (ja ma veel muretsen aegajalt, et kas ma olen liiga vana), kuid ma üritan eestlasele kombeks passiiv-agressiivselt enda rahulolematust väljendada, ohates sügavalt, tuues aeg aeg ajalt kuuldavale ka väheke kurgu urinat ja halvakspandavat huultematsumist. Seni pole sellest veel kasu olnud. Kas ma pean tõepoolest enda probleemist selle inimesega rääkima? Haha, good one! Ma parem matsutan edasi. Miinuspooleks selle tüütu mehe puhul on kahjuks see, et ta on tohutult abivalmis ja kui mul tekkis mingi küsimus, siis tal oli see nädal otsa meeles ja ta otsis mulle vastuse- mul polnud endal meeleski, et mul küsimus oleks tekkinud. Jah, miks on need tüütud alati nii hea südamega ja toredad inimesed 🙂

Korvpalli juurde tagasi tulles, siis seda teeme me kahel päeval nädalas. Eelmisel nädalal kuulutasime välja ka, et otsime uusi mehi enda korvpalli satsi ja tore, et kaks meest otsustasid meiega liituda. Lisaks soovis üks neiu Crossfitist meiega pallimas käia ja mul meenub nüüd, et ma pidin meestega seda arutama, et kui avatud me oleme, et võtta aegajalt ka üks neiu meiega mängima. Mul oli see täiesti meelest läinud ja see neiu loeb seda blogi aeg-ajalt… oops. Ma luban, et räägin uuel nädalal. Korvpall on üldse väga mõnus ja tegelikult füüsilist võimekust arendav trenn. On ju räägitud palju HIIT trennidest ja korvpall on täielik HIIT: pulss üles, rapsid, möllad ja siis lased pulsi alla ja jälle üles ja siis alla. Allpool on näha südametööd korvpalli trennis, kui trenn on ilma treenerita. Treeneriga trennides ei lange pulss nii alla, sest pausid on tunduvalt lühemad. Lisangi siis tegelikult siia kaks pilti. Ülemine pilt on treeneriga ja alumine on ilma treenerita.
treeneriga
kp

Kui ma kahel tööpäeva õhtul käin korvpallis, siis jääb ju üle veel kolm. Nagu nii mõnigi teist teab, siis täidan need ülejäänud kolm õhtut CrossFitiga. Ja kes veel ei tea, siis see on üks väga kõva trenn. Miks ma üldse tüdinesin jõusaalist? Tegelikult alguses ju meeldis mulle jõusaalis väga käia. Kuid ühel hetkel muutus see nii tüütuks- käid nädalast nädalasse teed samu asju, liigutad ühte moodi ning nii päevast päeva. Ka need grupitrennid- sama muusika, samad liigutused päevast päeva ja nädalast nädalasse. Ma ei ütle nüüd, et selline treenimine on igav ja üksluine. Minu jaoks lihtsalt on. Kuid CrossFit on igapäev uus treening. Täna sa tõstad sangpomme, sõuad ergomeetriga, kükitad ja teed planku. Homme aga ronid köit, tõmbad lõuga, spurdid ja rebid kangi. See on midagi hoopis teistsugust ning see pakub mulle väga palju. Nagu CrossFiti üks ütlusi on: “If you aren’t nervous before your workout, it probably isn’t hard enough”. See lause tuli tegelikult sellest, et CrossFiti treenerid mõtlevad praegu klubi särgi seljale sloganit ja ma kaevasin siin mõned naljakamad välja. Ma pakkusin välja teisigi:

    “Crossfit: Sure-fire way to taste your lunch twice”
    “My Drinking Team has a Crossfit Problem”
    “Ask your doctor if getting off your ass is right for you”
    “Yay burpees”
    “Citius, Fortius, Magis Poena (magis poena on tõlkes siis rohkem valu)”
    “Crossfit – I’d run away – if I could still use my legs!”
    “You’ll be walking like Bambi on ice in no time!”

Vaevalt küll ükski neist pinnale jääb, kuid päris naljakad nad mulle näisid. Lisaks tulid treenerid välja suurepärase ideega, kuidas treenijaid innustada ja rajal hoida. Kõik panevad paika endale eesmärgid, mida me tahame aastalõpuks saavutada. Kes tahab näiteks suuta aasta lõpuks tõmmata lõuga, kes tahab suuta teha korrektse tehnikaga kätekõverdusi, kes suuta köit ronida, kes tahab lihtsalt suuta näiteks teha 50 hüppenöörihüpet. Ma peaksin ka nüüd lähipäevil ära otsustama. Ma arvan, et saab olema seotud, kas kätekõverdustega, rinnalt surumisega, või plangu hoidmisega. Mõtlen veel.

Kuid lisan siis moepärast ka tavalised CrossFiti südamesagedused. Nagu allolevatel piltidel ka näha, siis on üks periood trennist, kus pulss on üleval. That’s where the magic happens. See on see, kus kasvab su südame suutlikkus, su lihased, su jõud, su vastupidavus. Lühemalt on see WOD (workout of the day). Tänane WOD oli näiteks: 6 korda köiel ronimist (mina köit ronida ei jõua, seega on see minu jaoks modifitseeritud), kangi rebimine, kordused 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 (need, kes alles õpivad tehnikat, tegid täna näiteks plastist pulgaga kangi asemel) ja kastile hüpped (minu põlved väga hüppamist ei armasta, seega teen mina kastile astumisi), kordused 2-4-6-8-10-12-14-16-18-20. Ehk siis esimesel ringil tegin 10 rebimist ja 2 kastile hüpet, teisel ringil 9 rebimist ja 4 hüpet jne. Köiel ronimised tuli kusagil seeriate vahele ise ära mahutada. Kõik see tuleb ära teha lihtsalt võimalikult kiiresti, kuid samas säilitades õige tehnika. Kui sa misiganes põhjusel, elades Tartus, ei ole veel CrossFiti proovinud, siis tule. Esimene kord on tasuta. Seal käivad reaalselt inimesed vanuses 17-57 ma pakun.

cf
cf1

usun, et tuleval nädalal räägin toitumispoolest rohkem. Tsau

Advertisements

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s