August välja ja edasi

the-ups-and-downsMa olen teiega aus. Ei ole mul läinud viimasel ajal nii hästi kui tahaks. See on isegi ilustatult öeldes. Tegelikult läks asi hapuks juba eelmise aasta viimasel päeval, kui ma selle va kõhunäärme põletikuga haiglasse sattusin. Aga teeme nii, et tänases postituses ma kõige pealt kurdan ja siis enam ei kurda, et lõpetaksime positiivsel toonil. Kuid võtkegi seda sellena, et ma jagan enda elu teiega ja madalhetked on üks osa sellest. Ma olen teie vastu täiesti aus, sest nii paljud inimesed on hädas enda ülekaaluga ja kui nad loevad, kui hästi alati läheb, siis võib tekkida valearvamus, et nemad on ainsad, kes komistavad. Ei ole. Kõigil meil läheb nii üles- kui allamäge.

Mult küsitakse ikka, et kas ma enda privaatsuse pärast ei muretse? Esiteks, ma ei ole ju rääkinud teile midagi, mis võiks mu privaatsust segada – ma ei räägi, mis mu aadress on, ma ei räägi, kellena mu äi töötab, ma ei räägi, mis mu sõprade hirmud on. Teiseks, ma räägin endast ja ma arvan, et kui ma olen aus inimene, siis mul ei ole ka midagi varjata. Ma võin rääkida endast blogis, sest täpselt sama Henry, kellega te olete tutvunud blogis- täpselt sama Henry olen ma ka päris elus. Ma küll ei räägi oma elu igast detailist, kuid ma ei valeta endale omadusi juurde. Seega, mul pole ka hirmu, et ma võiks ennast siin sisse rääkida. Kui keegi ütleks mulle näiteks, et Henry, aga blogis oled sa palju lahedam.. siis.. siis.. siis mine per*e! 😀

Aga nüüd asja juurde.

20131211_172000Kui ma eelmisel aastal EMOsse sattusin, oli mu kaalukaotus täies hoos. Olin järgimas LCHF põhimõtteid ning tegin ka intensiivselt trenni. Kuid haiglas avastati mul lisaks kõhunäärme põletikule ka sapikivid ning selleks, et sellist valu enam mitte kogeda öeldi mulle, et ma pean lõpetama rasvase toidu söömise. Kuid kogu LCHF põhimõte ongi selles, et sa sööd kõrge rasvasisaldusega ja madala süsivesikute sisaldusega toite.

Ma olin täiesti kursil ja see lõi mind kursilt eemale. Ei olnud plaani B, sest selliseks ootamatuseks ei ole keegi valmis. Kuna tuli lõpetada rasvase söömine, tulid tagasi vanad toidud. Seal hulgas ka suhkrut ja jahu sisaldavad toidud ning vaikselt hakkas kaalunumber taas ülespoole tulema. Mida sa teed siis, kui asi hakkab käest minema? Sa hakkad heitlikult otsima võimalusi, et rajale tagasi pöörduda, kuid nagu ma ütlesin, mul puudus plaan B. Ma hakkasin vältima suhkrut, kuid siis olid otsas ka ideed, mida ma siis nüüd peaks sööma? Seepärast kestsid kõik need lubadused endale- mitte süüa jahu ega suhkrut, vaid mõne päeva- kui sa ei ole kindel, mida sa sööma peaksid, kui palju, siis on sul ühel hetkel kõht tühi ja sa sööd seda, mida on.

Lisaks lõi lapsesaamine täiesti segi trennid. Mul tuli ajutiselt katkestada nii korvpall kui CrossFit.

Igal juhul selle pooleteise kuuga on tulnud tagasi umbes 5-6 kilo. Seda ei ole küll palju võrreldes sellega, et olin tolleks hetkeks kaotanud algkaalust 30, kuid tagasilöök sellegi poolest. Sellepärast ma võtsingi selle nädala enda jaoks täiesti maha, et mitte hüpata taas kusagile külge, mis kaob järgmine kord, kui mu rutiin saab lõhutud.

Ma usun täiesti, et kaalukaotuseks kalorite lugemine toimib, LCHF toimib, paleo toimib, toortoitlus toimib, kaalujälgimine toimib. Kõik need on toimivad. KUID! Kuid nad toimivad vaid siis, kui sa neid jälgid. Igaüks peab leidma endale oma viisi, millesse nad usuvad ja mida nad tahavad ja suudavad jälgida. Märksõna on siinkohal järjepidevus.

Kuid kurtmisega on nüüd ühel pool. Ma siis nüüd räägin enda plaanist. Ja sel korral ei ole see plaan, mille ma üles viskan ning sellest kinni ei pea. See saab olema minu plaan. Minu kava.

ingredients-listMinu plaan on kuulata ennast. Tegelikult me teame, kui me lülitame kõik need kuramuse jogurti ja maisihelveste reklaamid enda peast välja, siis me tegelikult teame, mis on meile hea. Kui me suudame läbi näha sellest ajupesust, siis me teame tegelikult, mis on see, mida ja kui palju me sööma peaksime. Kui sa oled terve elu telekareklaamide saatel veetnud, siis võivad sul tõesti asjad paigast olla ning mõelda, et Nutella on kasulik, sest nii nad seda ju reklaamivad. Seepärast ma lähen tagasi algtõdede juurde. Ma mõtlen enda jaoks lahti toiduained, mis on mulle head ja mis ei ole head ning ma teen enda jaoks toidud, mis kasutaksid peaasjalikult aineid, mis on head. Lisaks, eelistan ma toiduaineid, millel on sisalduses KUNI kolm ainet sees. Annan endast parima, et vältida keemialabori toodangut.

Esialgu ajan järge ka kaloritel, et saada enda jaoks paika kogused, sest ma söön ilmselgelt liiga palju. Hetkel ma söön liiga palju eelkõige seepärast, et ma söön toitu, mida ma tegelikult sööma ei peaks. Siinkohal tuleb mängu taas suhkrusõltuvus, millel ma ei peatu, sest olen sellest juba kirjutanud. Ma olen aegajalt tabanud ennast mõttelt, et kuidas teha vahet, kas see on toiduaine, mida sa peaksid sööma.. või sa ei peaks seda sööma. Mina saan enda jaoks vastuse järgmiselt- kui ma peaksin nägema kedagi, kes loeb minu blogi- kas ma häbeneksin enda ostukorvi sisu ja kas ma valetaksin, miks ma seda kõike ostan? See on küsimus, mida ma küsin endalt, kui ma vaatan enda korvi sisu. Viimasel ajal on mul olnud korduvalt piinlik laduda korvi sisu kassalindile. Mõni kassapidaja võiks aegajalt etteheitvalt pead raputada ja küsida- Henry, oled sa kindel, et sa seda osta tahad?

strattonlucy-600x800Kuid ma kavatsen kõik üles märkida ja üles pildistada, mida ma söön. See on lubadus. Kui keegi on huvitatud neist piltidest, siis ma panen need üles enda FB lehele. Kes ei ole huvitatud, siis oleks targem FB lehelt lahkuda :). Vaatan, kui keeruline mul telefonist Tervise Poole FB lehele postitada on. Kui on keeruline, siis on teisigi kohti, kuhu postitada. Ja kui mul läheb edukalt, siis võib kes iganes võtta ette minu kava ja seda järgida. Või siis lihtsalt saada ideid toitudest. Ma olen kirjutanud, et ma ei ole köögis loov, seega kasutan ideid interneti avarustest. Minu toitude peamiseks märksõnaks saab olema- lihtne!

Kavatsen ka olla alati ettevalmistunud. Ma teen endale mitmeks päevaks toidu ette valmis (va värsked asjad), et mul ei oleks tarvis plaani B.

Mul on üks petulõuna (cheat meal- mõtlesin, et eestikeelne vaste võiks olla petulõuna/petusöök) kahe nädala jooksul. See tähendab seda, et kui ma hirmsasti tahan midagi, mis ei lähe kuidagi kaasa minu plaanidega, siis ma võin seda süüa ühel päeval kahe nädala jooksul. Siia sisse lähevad ka sünnipäevad ja pulmad jms. Lihtsalt, et ma ei peaks ennast neis olukordades ebamugavalt tundma ja kõigile seletama, mida ma teen.

See on siis plaan söömise poolega. Kuid trenniga?

Trenniga on asjalood järgmised. Ma olen endale seadnud valmis kava, mida ma järgin. Esiteks on mul plaan taasühineda CrossFitiga aprillikuust. Ma ostsin ju ometi hirmkallid CF ketsid, mis nüüd koguvad kusagil tolmu.

Kuid minu trennikava on järgmine- lapsega kärutamine 4-5 korda nädalas. Siin ma ei sea eesmärke. Kui ma üksi käin, teen ma üpris pikki ringe. Tavaliselt 2-3 tunniseid. Esileediga mõnevõrra lühemaid. Kuid sean endale eesmärgiks, et teen seda vähemalt neljal korral nädalas. IGA nädal, mil ma seda ei tee, annetan ma heategevuseks 30€. Seega me kõik võidame- kui ma teen, võidan mina, kui ma ei tee, võidab keegi teine. Mis heategevus see olla võiks, ma ei tea. On keegi äkki emotsionaalselt mõne heategevusega seotud ja tahaks mulle midagi soovitada, siis võib seda julgelt teha! Kuid ma kavatsen vaeva näha, et mitte annetada- aina enam jõuab mulle pärale, et ma tõepoolest olen halb inimene 🙂

Ainuke tingimus, mis lubab mul rikkuda seda neli korda nädalas tingimust, on haigus, vigastus, töö. Ma ei räägi siinkohal töö, mida ma Tartus teen, vaid, kui töö viib mind Tartust või Eestist eemale, siis on see vabandatav. Igal muul juhul ei unekas ja MA EI VIIIIIIIITISIIII, ei ole piisavalt head vabandused.

Teine treening, mida ma teen jätkuvalt on korvpall kaks korda nädalas. Muide, kui keegi mees loeb seda blogi ja sooviks kaks korda nädalas palli põrgatamas käia, siis anna märku. Ainuke tingimus on armastus mängu vastu. Sa võid olla roostes, kuid kui sa oled kunagi kooli ajal mänginud, siis miks mitte uuesti ette võtta. Kirjuta mulle!

rahameesKolmas treening kuni ajani, mil ma lähen CrossFiti, on hantli- ja kangitrenn, mida ma teen kolmel korral nädalas. See on minu jaoks suurim väljakutse, kuna üksi seal keldris rassida pole suurem asi fun. Sellepärast peangi siingi enese innustamise viisi leidma ja öeldakse, et rahast ilma jäämise hirm pidi olema suurem motivaator, kui raha võitmise võimalus. Seega, kui ma ei saavuta seda kolme korda nädalas, maksan ma heategevusele lisaks 20€. Ma praegu mõtlen, et peaks äkki selle postituse ära kustutama, enne kui Esileedi seda näeb… Ma ei ole kindel, et me nii palju annetamist endale lubada ka saaksime, seega tuleb mul kõvasti trenni teha.

Kuid samad tingimused jäävad kehtima- haigus, vigastus, töö on ainsad vabandused, mis õigustaksid eesmärgi mitte täitmist.

Lubadused kehtivad kuu aega ja igakord kui kuu saab täis, siis ma pikendan seda või kohendan. Iga kuu lõpus teen kokkuvõtte, kus on siis näha, kuidas ma sellest kinni olen pidanud ja kui palju raha ma annetama pean („tühista tühista tühista“- nagu Esileedi sunnib mind ütlema, kui ma vahel ütlen, mida me ei soovi, et juhtuks).

laiskloomMa pean olema resoluutne ja eesmärgikindel, sest ma läbin seda teekonda omapäi ja mul pole kedagi, kes mind jalaga tagumikku lööks, kui mul seda vaja on. Ma olen mugav inimene. Kui ma saan laiselda, siis ma laisklen. Seega, nüüdsest on mu eesmärgiks ka palju rohkem pilte tegevustest, toitudest, progressist. Katsun sisse segada ka videoid enda mõtetest ja tegevustest. Need saavad olema lühikesed ja tõenäoliselt ma panen nad vaid FBsse.

Siinkohal annan teada ka, et kui keegi tegeleb millegagi, mis võiks toetada mu teekonnal edasi minemist ja soovib mingil moel õlga alla panna, siis ma olen alati avatud pakkumistele. Kuid ärge pakkuge palun imesuppe ja tablette, mis lubavad umbes, et võta sisse, aevasta ja kuus kilo kadunud. Minu teekonna märksõnad on tasapisi, elumuutev ja mis kõige tähtsam- järjepidevus. Täpselt sama oluline on mulle ka lugejate toetus, et ma teaksin, et ma ei ole vastutav vaid enda ees, vaid ka teie ees. Mis ma tahan öelda, on see, et postituse hindamine ja veel enam, kommenteerimine on minu jaoks innustavam, kui arvatagi oskate. Kui ma näen, et läheb korda, siis ma pingutan enam, mitte ainult enda eesmärgi täitmisele, vaid et ka selleks, et pakkuda paremat sisu. Ma ei oota, et te olete ninnunännutajad- kui teil on põhjendatud konstruktiivne kriitika, siis laske tulla. Aga ärge pange postitusele näiteks ühte tärni, ilma tagasisidet andmata. Sellisel juhul oled sa lihtsalt suvaline troll. Hea on kuulda ka vastuargumente ja alternatiivseid mõtteid.

DSC02734Ma võiks ju eesmärgi seada ka magamise suhtes, kuid see ei ole hetkel reaalne, sest selliselt magame nii mitmedki ööd nagu siin pildil näha on. Muide Karl-Erik on nüüd muide ka ametlikult maailma armsaim ja nutikaim laps. Tegin eile võistluse. Kahju, et teisi osalejaid ei olnud. Sai diplomi ja värki. Igal juhul on ta tõeline väike ime ning sai esmaspäeval juba ühe kuu vanuseks! Kui mul lapsed nii hästi välja kukuvad, teeks ma meeleldi mõne veel juurde. Nüüd vaja veel Esileedi nõusse saada, sest ma tahan ikka oma viis kätte saada enne, kui ma 40 saan. Rahune! Ma tegin nalja. Neljast piisab. Aga edu teile ja mulle ning tegudele!

PS! Igal laupäeval ilmub Delfis Isa blogi, kuhu ma kirjutan meie tegemistest pojaga. Kel huvi, siis olete teretulnud seda lugema. Viimane postitus, mis ilmus möödunud laupäeval, on siin.

PPS! Olen arutlenud poja bloginime üle. On pakutud Juuniori ja Esititt ja prints ja veel. Väga vahvad pakkumised! Kuid ta bloginimeks saab noorsand. Seega kui ma räägin Noorsandist, siis ma räägin Karl-Erikust. Lõpp!

Advertisements

18 thoughts on “August välja ja edasi

  1. Üheks võimaluseks on proovida taimetoitlust. Loobuda igasugusest gluteeni sisaldavast teraviljast. Võiksid kaaluda näiteks figuurisõpradega liitumist. Saad endale toitumiskava, iganädalase kohustusliku kaalumise ja grupi, kellega koos rajal püsida on psühholoogiliselt kergem. Kaalu langetamine ongi raske. Psühholoogiliselt. Sest piirama peab tohutult. Ja see tekitab stressi. Stress ajab jälle sööma. Huvitav on see, et näe suitsetamisest loobumiseks on üks mees välja töötanud toimiva ja geniaalse programmi. Huvitav miks kaalulangetamiseks seda keegi ei ole suutnud teha.

    Sa saad hakkama!!!

  2. Tiiu, taimetoitlus aitaks kaalust alla võtta? Tõenäoliselt küll, kuid siin on ju küsimus, kas ma suudaksin jäädagi taimetoitlaseks ja vastus on ei. Mulle meeldib, liha ja kala ja krevetid ja muna ja piimatooted. Kui ma suudan olla paar kuud lihata, siis sellel ei ole ju mõtet, sest kui tuleb tagasi liha, siis on tagasi kõik see, millest ma need paar kuud hoidusin.

    Sama asi on kaalujälgijatega. Tegelikult ei tee nad ju midagi muud, kui jälgivad kaloreid ja hoiavad neid defitsiidis. Kasutavad selleks lihtsalt oma süsteemi. Pluss iganädalane kaalumine, mida ma ka päris õigeks ei pea, sest vahel on muutus sentimeetrites mitte kilogrammides.

    Aga aitäh, et nii usinalt kaasa elad. Mul ei olegi plaanis vastu mitte pidada. see oli lihtsalt selline mõtete sättimise koht.

    • No ega sa padutaimetoitlaseks ei pea hakkama 🙂 Ok, ma ei ütle midagi rohkem. Kunagi. Mulle tundub, et sa kuidagi liiga isiklikult võtad mu kommentaare 🙂 ja miski on sust elurõõmu välja imenud, sajaga 😦 😦 😦
      Usinalt kaasa elan sellepärast, et näen ise samamoodi vaeva juba viimane aasta. Omast kogemusest võin öelda, et kalorite lugemisel saab kaalu langetada ka igasuguse defitsiidita 🙂 Ma usun, et see on kõige efektiivsem viis. Kui sa kõik üles kirjutad ja kokku arvutad, siis on selge pilt kas sai üle või tuleb veel süüa. Ka tervislikult võib üle süüa. Lõpetuseks üks kiire ja maitsev retsept:

      Ca 2L vett
      6 kanatiiba
      3 suuuuuurt porgandit
      väike peotäis metsikut riisi või gluteenivaba makarone
      4 kartulit
      soola/musta pipart/1 tsillikaun
      1 sibul
      ohtralt küüslauku

      Võtad puhtasse potti 2L vett ja kanatiivad. Kui kogu kupatus on keema tõsunud, riisud hoolsalt vahu. Samal ajal kui tiivad keevad koorid kartulid ja porgandid. Porgandid on soovitatav riivida, siis ei jää nad supi sees häirima. Mina kasutan selleks saumikseri lisatarvikuid (pmst nagu köögikombain), kartulid tükeldan ribadeks. Kui tiivad juba peaaegu valmis on, viskad potti riisi ja/või makaronid, õige varsti ka porgandid ja kartulid ning terve tsillikauna (enne seda õngitsed tiivad potist välja jahtuma). Võid lisada ka puljongikuubiku, kui see tundub liiga rämps, siis prae sibul ja küüslauk oliivõliga. Lisad soola-pipra, kanaliha mis tiibade küljest oled lahti harutanud ja tükeldanud, õngitsed välja tsillikauna ja ongi valmis. Kui oled vilunud, võtab aega 30 minutit.

      Vot 😉 🙂 🙂

      • Tiiu! Ära räägi nüüd rumalusi! Mulle väga meeldivad su kommentaarid. Internetis suhltemine ongi jama see, et väga raske on edasi anda emotsiooni ja minu vastuses ei olnud midagi pahast, vaid arutlesin sinu soovitusi enda jaoks. Seega katsu alati mu vastuseid lugedes ette kujutada, et ma naeratan, siis on äkki lihtsam mõista, mida ja kuidas ma mõtlen.

        Kui me sinuga Rimi ees juttu ajamae, kas ma tundun ka siis elurõõmutu ja mossis? Ma usun, et mitte. Lühidalt, hindan väga sind ja sinu komme 😉 Ja kui sulle tundub, et võtan isiklikult, siis on see ju positiivne- järelikult läheb korda 🙂

      • ma just lõpetasin nutmise ja kuidagimoodi suutsin läbi paistes silmade su elurõõmu tabada taas 🙂 Kahjuks pole ammu trehvanud Rimi ees 😦

  3. Väike arvamus auku kukkumise suhtes: ma usun, et plaan B puudumine see ei olnud, sest oled piisavalt teadlik praeguseks, mis on tervislik ja mis mitte, mis Sulle sobib ja mis mitte. Ma usun, et esimeseks põhjuseks oli suur elumuutus. Beebi tulekuga läks senine rutiin sassi, kõik oli uus ja seega oli vaja mingis osas minna tagasi kuskile oma vanasse mugavustsooni- a´la- olen magamata ja väsinud, ei jõua praegu söögitegemisele mõelda. Teine ja ma usun olulisem aukukukkumise põhjus oli see kohutav rasvadieet. Paleo oli tervislik ja toimis hästi, miks k…i pärast sa seda jama hakkasid tegema…..kaal kaaluks, aga tervis??? Ma usun, et kõik äärmuslikud asjad kukutavad, mis iganes põhjusel, katsetaja auku. Niiet järjepidev tervislikkus, mitte kibekiire kaalukaotus äärmuslikel meetoditel. Nagu ütlesid, siis järjepidevus on see mis hiljem ka seda tulemust hoida aitab. Niiet, roni august välja, rapsi puhtaks ja tervislikult edasi….noorsand vajab purikat papsi :)….hoian pöidlaid

  4. Kuna ma ise pole kaaluga kunagi hädas olnud siis palju nõuandeid selles osas minult loota pole, kuid 2 mõtet Sinu postituse peale ikkagi tuli. Esiteks tunnustan Sind reklaamide mõju teadvustamisest. Isegi kui Sa seda ei vaata ja see ainult taustaks käib, siis eluvähendav mõju on olemas. Teine mõte on raamatu soovitus . Lugesin paar kuud tagasi raamatut “Arutu söömine” . Kas oled seda lugenud? Paljut sellest tead Sa nagunii, aga usun, et kui pole lugenud siis tasub ikkagi lugeda.

    Kui annetamiseks läheb siis võid annetada näiteks MTÜ-le Sünni Vägi 🙂
    Edu!
    Inge

  5. olen v passiivne blogilugeja kommenteerimise mõttes. aga tahtsin siinkohal kinnitada, et on ikka lohutav küll lugeda, et ma pole ainus, kes aegajalt komistab. seega hindan väga su ausust (hea teksti vormis eriti :)). ja ammutan siit motivatsiooni uuesti joonele saada pärast paarinädalast minnalaskmist. juba plaanid paigas 🙂 aitäh!

  6. Ma teen ka seda, et vaatan oma korvi sisu ja mõtlen, kas on häbi v mitte 🙂 Tavaliselt vabdandan muidugi sellega, et tervislikud asjad on juba kodus olemas, see kräpp on ainult puudu.

    Usun ka, et plaan B puudumine polnud päris see, mis sul juhtus, lihtsalt raske on pühenduda tervislikule toitumisele kui niipalju muud elus toimub. Ja sul ju toimub. Ma olen enda toidulaual viimasel ajal nii palju kräppi avastanud, valmis pihvid, pelmeenid jms, sest ma lihtsalt EI VIITSI süüa teha ja poest ei ole võimalik osta mitte midagi, mis oleks lihtne, valmis ja tervislik. Ja mida sööksid ka mu ülejäänud pereliikmed ja sellest kõhu täis ka veel saaksid. Täielik peavalu.

    Kas niipalju järjest jalutamine tüütuks ei lähe? Ma praegu joosta ei saa ja sellep. ka jalutan palju, aga ma üle 1.5h korraga ei suuda, nüri on. Kuigi ma pole ka päris üksi, koeraga käin, aga ta on umbes sama jutukas kui beebi 🙂 Anna andeks muidugi, ma ei taha su motivatsiooni kuidagi kõigutada, kaalule mõjub 3h jalutuskäik kindlasti lausa suurepäraselt. Soovin sulle edu ja elan kaasa :)!

    • Ma jah just tunnen, et alla kahe tunni jääb kuidagi väheks ja ei saa seda mahvi kätte. Teiene põhjus pikkadeks käikudeks, on see, et proua saaks kodus ka omaette olla ja häältest puhata. Aitäh, et kommenteerid ja annad märku, et keegi ikka loeb 🙂

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s