Kuidas ma jooksmas ei käinud

DSC03300Eile oli siis SEB jooks Tartus. Nii nad vähemalt räägivad. Ei tea, ei käinud. Käisin hoopis Mammastes Esileediga Emadepäeva puhul. Minu jaoks ei ole jooksmine kunagi kütkestav olnud. Mitte ainult sellepärast, et ma seda teha ei jõua, vaid sellepärast, et see tundub igav. Muutes jooksu natukenegi huvitavamaks ja mitmekülgsemaks, muutub see kohe põnevamaks. Näiteks andke mulle joostes kätte pall ja kamp mehi, kes mind pidurdada proovivad, on kohe mu mõtteks, et jõuaks võimalikult kaugele, mitte, et saaks see juba läbi. Vaevalt on olemas näiteks rugby mängijat, kes touch downi sooritades mõtleks, et kaua ma veel jooksma pean, tuleks juba keegi, kes mind maha niidaks. Kunagi ühel jooksumaratonil läbisid mingid mehed selle nii, et põrgatasid kogu distantsi vältel palli ja ma mõistan neid täielikult, sest nad lisasid sellega ühe faktori juurde.

DSC03327Päev enne oli Heateo jooks. Seal ma ka ei käinud. Käisime hoopis Kevadlaadal. Kus ma ostsin ainult soolakurki ühelt mehelt. Olukord on laatadel paremaks läinud ja enam poola riideid ei pakuta, aga ikka on kõik kuidagi sarnane kaup ja keegi ei julge eristuda. Väga eestlaslik. Ma oleks samasugune. Miks ma siis Heateo jooksul ei käinud? Märksõna on taas jooks. Ainuke jooks kuhu mina minna tahaksin, on see Kõva mehe jooks ja mul on see eesmärkides kirjas, et sinna ma ka lähen. Mul on juba hunnik hulle ka, kes lubasid minuga ühineda. Rahvaspordiüritusi on vist jah raske korraldada muus valdkonnas, kui jooksus, kuid siiski võiks. Mis vormis need olla võiks? Ei kujuta ettegi :).

Kuid see, et ma teistega koos jooksmas ei käi, ei tähenda, et ma ennast ei liiguta. Liigutan. Õnneks pole korvpalli hooaeg veel läbi. Mängijaid on vähem ja seepärast mängime nende meestega, kelle trenn oli varem enne meid. Väga osavad, tehnilised ja jõulised mängijad ning eriti meie meestele sööta ei taha. Söödavad, kuid vähe. Nad söödavad rohkem oma meeste vahel ja vahel kui ma olen täiesti vaba ja nende mehed on kaitses täiesti kinni ning nad sokutavad ikka palli sellele mehele, kelle seljas vastane elab, siis ajab leili küll. Kuid see on hea trenn, sest ma kulutan selle pooleteise tunniga oma 2000 kalorit. Panen viimase trenni andmetega pildi ka siia. Pildil on näha, et need hetked, kui pulss alla läheb, on mängude lõpud, kuna mängisime 15 punktini ja siis oli 1 minut pausi. Väga intensiivne, kuid lahe.ad

Söömisega sain ka nüüd joonele. Emadepäev läks veits puusse, kui tegin Esileedile üllatuseks (ma ütlen üllatus, kuid ta teadis juba eelneval õhtul, mida ma plaanin) pannkooke. Elus esimest korda. Ma polnud elus ühtegi pannkooki varem küpsetanud. Uskumatu, kui palju õli läheb! Esimene jäi pildile ja läks ühtlasi ka aia taha, sest ilmselgelt liiga paks sai. Vähemasti minu maitse jaoks. Paksud võivad väikesed olla, suured peavad olema õhukesed. Tegelt ei meeldi mulle üldse paksud pannkoogid, ka väiksed mitte. Minu laual on nad sama vajalikud, kui saatele “Ameerika naljakaimad koduvideod” eestikeelne saatejuht. Tüüp on küll tore ja värki, aga milleks ta vajalik on? Lisaks teeb ta copywriter kohutavat tööd- selle asemel, et videonaljadel juurde anda, tõmbab ta videost tulnud naljast vunki maha. Täiesti ebaloogiline.

20140511_085800Tahan tänada siinkohal väga neid, kes kommenteerisid ja andsid nõu, kuidas toitumist korrastada. Võtsin kõik endasse ja lahendasin selle enda jaoks sobivaimalt. Väga hea soovitus oli teha mingi liha või kala veidi suuremas koguses ette ära ja jooksvalt teha salateid juurde. Kiire ja lihtne. Te võiksite kommentaarides postitada oma lemmiksalati retsepti, et mulle veel see lisatõuge anda. Ma korduvalt rääkinud, kui ebaloov ma olen. Võiksite ka soovitada mõnd head salatikastet, sest ma väldin poe omi ja kaua sa jõuad seda sidrunit oliiviõliga ka ainult kasutada.

1779627_626185197417862_1293752890_nAitäh ka hindamast viimast postitust, kus ma palusin tärnidega märku anda, et kas mu postitused võiksid lühemad olla. Tulemuseks, siis 4,5 punkti viiest. Teisisõnu, oli neid kes soovisid, et ma kirjutaksin kompaktsemalt, kuid neid oli väga väike osa. Ma siis ei muretse kärpimise pärast. Kes ei viitsi lugeda, loeb üle rea 🙂

Tagantjärgi ka väike emadepäeva soov. Muide kirjutasin emadepäeva teemal ka viimases Isablogi postituses. Seda saab lugeda siit. Kommentaarid on üllatavalt vähe siunavad, väljaarvatud neljas. Selle asemel, et pöörata tähelepanu, et emadepäeva võiks kirjutada väikese tähega, nimetab ta seda haiguseks. Küll aga pani mind muretsema kolmas kommentaar. Ma kirjutasin emadepäeva teemal ja ma väga loodan, et ta räägib enda naisest, mitte emast. Dude, see oli vist kõige rõvedam nali, mis ma oma blogis teinud olen. See selleks.

1608560_626203604082688_96299386_nMinu sõpruskonnas on palju emasid ja kõik nad teevad tublit ja rasket tööd. Kuid ma pühendaks tänase postituse oma õele ja mitte ainult sellepärast, et ta mulle laheda kaamera kinkis. Hoopis sellepärast ta on paljuski minu iidol. Me ei olnud väiksena suured sõbrad. Pigem vastupidi, me kaklesime kogu aeg, sest me oleme täiesti erinevad. Tavaliselt muutuvad ka kraaklevad õed-vennad täiskasvanumaks saades lähedasemaks, aga meie mitte, sest mu õde abiellus hästi noorelt ja kolis välja ning meil ei olnudki võimalust. Meie suhe jäigi selliseks pealiskaudsemaks ja kindlasti mitte selliseks nagu ma näen Esileedit enda õdedega suhtlemas. Lisan siia ühe pildi ka, kus me õega oleme ja kommentaariks- siis oligi pükste kandmine põhimõtteliselt lõua alla tõmmatuna ja sukapüksid pükste all moes!

Kõrvalt vaadates olen ma teda alati imetlenud tema tahtejõu poolest ja olen kadestanud tema pühendumust nii enda pojale, kui ka enda tööle. Ta on suurepärane ema ja me armastame teda kõik siin väga. Ma ei jõua ära oodatagi, mil me noorsandiga talle Kanadasse külla lähme. See kõik tuleb mu õele vist ootamatult, aga kuna sa tulid meil eile jutuks, siis miks mitte neid mõtteid edasi anda. Ah jaa, seda ka veel, et ta teeb nagu kõige paremaid kingitusi :).

1616792_624453294257719_1659117734_nKõikidele emadele, nii praegustele, kui tulevastele, kellele ma veel soovinud ei ole, siis teadke, et ma imetlen teie tööd ja vastutust. Teie ei saa minema põgeneda, kui teie laps on haige või on õnnetu. Teie olete need, kes meid, mehi, elus hoiavad, mitte vastupidi. Teie peate olema tugevad. Aitäh teile ja nüüd isaks saanuna on mu austus teie vastu täiesti uuel tasandil.

Kuid ma plaanisin tänaseks ühe video ka ära toimetada, aga kell on juba nii palju, et ma lükkan selle edasi. Äkki panen selle Facebooki lehele järgmise paari päeva jooksul. Video on plaanitud mu põhilistest treeningutest, mida hetkel teen.

Saigi vist kõik. Tsau!

Advertisements

13 thoughts on “Kuidas ma jooksmas ei käinud

  1. Henry, peaksid mõtlema keraamilise kattega panni soetamisele:) Sellega saab praadida pea kõike ilma õlita või väikse tilga õliga.
    Tore postitus:)

  2. Ma eeldan,et sa panid õli igale pannkoogile. Tulevikus tee nii, et paned õli taignasse. Siis pead oannile panema ainult esimese jaoks ning kasutad kokkuvõttes õli vähem.

  3. ma võin väga häid potte/panne soovitada 😉
    Ja salatite peale panen makadaamiapähkli õli, njämm 😉 veiniäädikas on ka mõnus vaheldus. Salateid teen tavaliselt sellest mis kapis, aias, terassil, aknalaual on 🙂 Ühesõnaga erinevaid rohelisi lehekesi, tomatit, kurki, paprikat, avokaadot ja siis kõhutäiteks ntx keedumuna, valgehallitusjuustu, praetud kitsejuustu, mozzarellat. Kastmeks siis ka erinevalt kas oliivõli, makadaamia või parapähkliõli ja maitseks sidrunit või veineäädikat. Ahh jaa seedriseemneid panen ka alati mõnuga 😉 Ja nii saab miksida väga kergelt väga palju erienavid salateid 😉

  4. pannkooke (ma teen küll gluteenivaba jahuga) teen ma tihti üldse ahjus muffinivormis :). aga kuna meile meeldivad just sellised paksud ja pontsakad (hea vaarika-, apelsini- või murakamoosiga süüa) siis on see ok. õhukesi ahjus ilmselt ei saa, õnneks meile õhukesed ei meeldi :). ja kui teen, siis või, mitte õliga. seda õlikärsahaisu ei saa mitu tundi majast välja tuulutada.

    salatid:
    – hunnik erinevat rohelist (erinevad salatid, roheline sibul, till, nurmenukk, naat, rukola, idud jne)
    – miskit valku: keedu- v prae- v posheeritud muna, erinevad lihad, kala. vahel ei pane salatisse midagi, aga söön kõrvale tursamaksa sibula ja munaga
    – enamasti ka tomat ja/või kurk ja veidi mugulsibulat
    – midagi (1-2 asja) sellest valikust, aga mitte kõik korraga: kiivi, avokaado, granaatõun, apelsin, greip, maasikad, spargel, melon, hurmaa, pirn)
    – enamasti oliiviõli, vahel ka sidrunimahl. vahel kõrvitsaseemneõli (hea pähklimaitse, meestele eriti oluline tsingisisalduse tõttu), seesamiseemneõli. ja kui on maasikad, siis ka paar tilka head paksu balsamicot. vahel teen ja kasutan maitseõlisid – küüslauk, rosmariin, pune…
    – sõltuvalt sellest, mis valgulisand ja “paksem puuviljaline lisand” salatis on, vahel ka sidrunipipar, küüslauk

    ja tegelikult üritan mitte väga palju erinevaid asju salatisse toppida – raskem seedida ja maitsed tapavad üksteist ära. kui aga paned vähem, on maitsed huvitavamad ja lihtsam seedida ka. ka saab niimoodi palju rohkem varieerida.

    • Minu tüüpi kommentaar- pikk ja asjalik :D. Võtan kindlasti su ideed kasutusele. Missugused, seda näed sa vast isegi peagi blogis 🙂

  5. Tere Henry!

    Sinu postitused on väga toredad. Ise olen Sinu Esileedi tüüpi, kes õega väga tihedalt suhtleb ja temal on ka pisike poisipõnn- sai just nelja kuuseks. Seega juba eelmises kirjutises oli tore avastada, et kõik lapsed on täiesti uskumatult erilised ja mitte imelapsed (kuigi ma endiselt kahtlen selles, et äkki meie tibupoeg ikka on;) )

    Kuna ka minul eesmärk oma kaaluga üht-teist ette võtta loen sinu toidukatsetustest huviga. Õli koha pealt annaks nõu soetada endale õliprits. Mitte selline, mida toidupoes müüakse ja kus õli juba sees on- tavaliselt need õlid kehva kvaliteediga, haisevad keemia järgi ja mõtle mis looduse risustamine. Pigem oleks hea otsida selline klaasist pudeliga pritsikas, kuhu saad ise rõhu sisse pumbata. Pihustab väga hästi ja õli kulub üllatavalt vähe. Sellepärast ära pane pudelit väga täis- ei kasuta ära ja läheb rääsuma. Ise kasutan aastaid ja olen väga rahul. Samuti on võimalus kasutada kookosrasva, mis ju lihtsalt kasulik süüa 🙂

    Salatitest söön mina kõike. Ka umbrohtu- üks tore naadine salat võib täitsa suupärane olla, kui see hästi ära maitsestada. Väga head magusad on herne kasvud- ilusad ka. Need tavaliselt ei muutu salatis vettinuks, vaid on oma krussidega kohevad ja kaunid. Väga hea on ka lehtpeet (nii hea, kui ka kasulik) ja rukkola- aga selle maitsega on vaja alguses harjuda. Lemmik salatipõhjaks on jääsalat- krõmps ja mõnus. Kastmeks kasutan ma tihti palsamiäädikat. Teen sellest ja oliiviõlist segu- viimast natuke rohkem, lisaks kuivatatud basiilikut ja ongi väga hea. Kui Sinu programm lubab juustu, siis pane natuke mozzarellat ja peotäis mingeid röstitud seemneid (näiteks kõrvitsa). Poes on palmsamiäädikaga ka valmiskastmeid, aga kõik nad sisaldavad mingeid lõhna- ja maitseaineid ja paksendajaid, seega ökom ja kaalusõbralikum ikka ise segada.

    Au ja kiitus,et trenniga ka tegeled! Ise pole selleni jõudnud- mõtlen ikka, et siis kui juba kergem olen, siis hakkan.

    Veelkord suur tänu toredate kirjutiste eest! Jõudu ja jaksu!

    • Hei :). MA siin pingutasin, et uueks postituseks oleks mul juba uue kujundusega leht uuel aadressil, aga näe, ei jõudnud. Nüüd tuleb kaks päeva intensiivset tööd.. aga äkki siiski homme õhtul õnnestub kirjutada ka :). Aitäh, muret tundmast!

  6. Ma olin juba 10 aastat iseseisva elu peal, kui ma õppisin ära pannkookide küpsetamise.
    Viska blenderisse järgmised komponendid (või mikserda kausis):

    2 muna

    suhkur (maitse järgi, ma valasin pakist, aga vb umbes 4 spl täit, et ikka magusad oleks)

    500 ml piima

    2 klaasi jahu (200 ml klaasi)

    Näpuotaga soola

    sorts õli.

    Kogu kupatus ära blenderdada- tainas tuleb vedel 🙂 Lasta seista umbes pool tundi, seejärel hetkeks uuesti blender tööle ja siis küpsetama.
    Esimesele koogile võiks panna sortsu õli, aga edasi ei ole enam vaja, sest õli on taigna sees.
    Mul on küll spets pannkoogipann ja väga õhuke pannilabidas (selline pann http://cache.osta.ee/iv2/auctions/1_1_8746037.jpg). Seda madala servaga pannkoogipanni müüakse tihtilugu 5 euro eest nii siin kui seal ja kui mina ostsin, siis oli ka see õhuke pannilabidas kaasas. Tõsiselt mugav komplekt, et saada imeõhukesi kooke.Kasutan seda panni ka praemuna tegemiseks- super!
    Vanaema ja vanaisa käisid ükskord meil kooke söömas ja imestasid, et nad on küll vanaks elanud, aga nii õhukesi kooke pole elus näinud 🙂 Aga kiitsid heaks 🙂

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s